Home » » EKİBE SORDUK 10 - LILITH SİZLERLE!

EKİBE SORDUK 10 - LILITH SİZLERLE!


DC mi MARVEL mı?

Tabii ki de DC. DC ile büyüdüm ben. Onun yeri çok özel.

MARVEL hayatında nasıl bir noktada?

Filmlerini genelde izlerim. Tek tük takip ettiğim serileri var. 
Tabii ki onda da sevdiğim karakterler var.

Sevdiğin MARVEL karakterlerini söyler misin?

Başta Colossus. Sonra Gambit, Bucky, Kitty Pryde, Rogue. 
Bunlar sanırım en sevdiklerim.

Peki MARVEL'da değişmesini istediğin veya görmek istediğin bir olay var mı?

Marvel'a DC kadar egemen değilim tabii ki ama okuduğum 
şeyler çerçevesinde diyebilirim ki Colossus'a daha fazla önem verilebilir. 
Solo çok hoş olurdu. Kitty ile evlenmesini baya istiyorum. Bu da olacak gibi 
ama bilemem tabii. Mesela bunu,  görmek istediğim olaya örnek 
verebilirim.

Peki en sevdiğin 10 erkek karakteri söyleyebilir misin?

Çok zor soru. DC adına konuşacağım. 
Aslında en sevdiğim erkek karakterlere en az 40 tane sayabilirim. 
Mecburen en ama en sevdiklerimi sayacağım şu an. Jason Todd, Roy Harper, 
Kyle Rayner, Hal Jordan, Michael Jon Carter, Scott Free, Ted Kord, Orion, 
Adam Strange ve Garth. Of daha sayacak çok isim var. Buddy Baker'dan çok 
özür diliyorum şu an. Yer kalmadı ona. 🙃

Peki kadın karakterleri soracak olsam?


Bu da zor soru. bunun için de aslında çok sayacağım isim var ama 
işte 10 kişi sınırımız var. Carol Ferris, Lilith Clay, Soranik Natu/Sinestro, 
Tula, Stephanie Brown, Alanna Strange, Big Barda, Mera, Mary Marvel, 
Maxine Hunkel. Maxine yerine Power Girl mü deseydim acaba yav -,-

Sen benim okuyucuma gerizekalı mı diyorsun? Onlar anlayamaz mı?

Hayır yahu farklı kişiler bunlar, ismini demedim.
Bu anı röportajda görmek istiyorum :)))))

Şu an konuştuğumuz her şey görünecek :)))
Senin için hayal kırıklığı olan bir film var mıydı

Ooov.
Aslında iki tane var. Bir tanesi film olarak hayal kırıklığı 
bu tam senin sorunun cevabı oluyor. Bu film Suicide Squad..  
Bir de içinde beklediğim karakter olmadığı için benim için hayal kırıklığı 
olan bir film var. O da Justice League.. Hal Jordan olmadan olmaz.. 
Ama senin sorunun tam cevabı Suicide Squad diyebilirim.

Senin fikrinin bir önemi yok zaten.
Peki merakla beklediğin bir film var mı?

Canım kardeşim beni ve düşüncelerimi çok sever. :)))) 
Adı geçenler içinde merakla beklediğim 3 tane film var. 
Green Lantern Corps, Booster Gold ve New Gods. Umarım 
beklediğime değer. Beklediğim karakterlerle çizgi romanlara 
uygun olur.

Çizgi romanlara tamamen uygun olması filme kötü bir etki değil mi sence de?


Şimdi şöyle çizgi romanlar yapısı itibariyle bir uyarlama türüdür. 
Sinemada da uyarlama kendi içinde belirli türlere ayrılır. 
Hatta kuramcılar arasında da türlere ayrılır mesela işte birebir 
uyarlama, aslına sadık kalma, esinlenme, bir ögesi alarak uyarlama 
gibi falan. Bunlar çeşitlenebilir. şimdi senin dediğine gelirsek birebir 
diyorsun sen. Bunun ben artılarını ve eksilerini görüyorum. Şimdi 
mesela okuyup gitmiş seyirciyi düşünelim onlar o filmde çok da 
heyecan yaşamayabilirler sonuçta hikayeyi biliyorlar sinemada 
haz önemlidir o hazzı alamayabilirler. Sadece görsellik için 
gidebilirler mesela. Heyecan olmaz. Bir de hiç bilmeyen 
seyirciyi düşünürsek işte onlar için artı noktadır neden mi? 
Karakterleri ve hikayeyi doğru şekilde öğrenirler. Ama mesela bu 
konuya tam zıttından bakarsak mesela esinlenme ya da tek öge alarak 
uyarlama gibi. Onun bence daha fazla eksi yönü var. Okuyan seyirci 
yine haz alamaz. Beklediğini alamaz çünkü. Okumayanlar da kişiler ve 
karakterleri yanlış öğrenirler. Bence en iyisi aslında sadık kalarak hikayede 
belirli değişiklikler yapmaktır. Karakterler özellikle aslına 
sadık kalmalı bana göre.

Okumadım çok uzun .s.s
Peki çizgi romanlarda değiştirmek istediğin ve
olmasını istediğin bir olay var mı?


T
eşekkür ederim -,-
Çok şey var. 
Bir kere kesinlikle ve kesinlikle belirli karakterlere önem
verilmesinin 
bırakılmasını istiyorum. Bunu değiştirilmesini isterdim.
Aynı karakterleri 
her yerde görmekten onlara bir sürü seri gelmesinden
sıkıldım. Bunların yerine 
arka planda olan ya da şu an ortada olmayan
karakterlere önem verilsin.T
abii ki her karaktere solo yapmak kolay değil.
Bu karakterleri değerlendirmenin 
en güzel yolu bir takımın içine sokmaktır.
Bu yapılabilir mesela. Bir de mesela 
kalabalık kadrolu serilerde yan seriler
çıkmalı bence. Mesela titans. 
Malum uzun süre balonlamacısıydım onun
biliyorsunuz. Mesela onlar 
çok kalabalık bir kadroludur. Yani geneli
düşünürsek. Teen Titans da öyledir. K
eza Lantern ailesi de.
Bunlara birkaç seri gelmeli bence. Karakterler 
değerlendirilmeli. Tek seri yapılıyor 3-5 karakteri değerlendiriliyor.. 
Ee gerisi nerede? Çünkü bunlar kalabalıklar. aslında Lantern ailesi için 
new52da buna benzer bir şeyi denediler çok da hoştu bence... Olmasını 
istediğim bir olaysa Soranik ve Carol'ın ana evrene geri dönmesini 
istiyorum. bunun dışında Justice League International bekliyorum. 
ama kemik kadroyla olacak. orijinal kadrosuyla olacak. bir de lütfen
Red Hood 
ve Arsenal yeniden yana yana gelebilir mi ya? Lilith'e de bir solo
fena 
olmazdı sanki. New gods da yapılsın isterim mesela. Daha çok isteğim var 
aslında. Yalnız bu yazdığım da çok uzun oldu artık bu röportajı okuyanlar
-tabii çıkarsa- bayılacaklar ama okurken oluşan yorgunluktan.

Peki en sevdiğin 5 çizgi roman hikayesini söyler misin?

Of bu çok zor soru. şimdi ilk aklıma gelenleri söyleyeceğim
 sonra da kesinlikle ya şunu da söyleseydim diyeceğim, biliyorum kendimi.
Red hood: The Lost Days, Booster Gold: Blue and Gold, Emerald Twilight/
New Dawn, Sinestro War ve Last Days of Animal Man. Kesin daha çok çıkar.
Blackest Night'i unuttum şu an aklıma. Bak işte dedim dimi sana.
Onu da çok severim oysa ki. Öf seçmek çok zor -,-

Neden Lilith ismini seçtin blogda?

Lilith Clay'den dolayı seçtim. Onu çok seviyorum.
 Blog için isim seçilecek dendiğinde aklıma ilk onun adı geldi.
Ve ben de tereddütsüz Lilith olsun dedim.

Blogda bir sürü sayıda emeğin geçti. Çalışmayı en sevdiğin seri hangisiydi?

Aslında bu bakımdan baya şanslıyım diyebilirim.
Genelde hep sevdiğim serilerde çalışma imkanı buldum.
Tabii bunda senin etkin çok önemli. Bir kere sen bana genelde sevdiğim
ben bir seri ya da sayı yapmak istediğimde bana izin verdin.
Bu yüzden şanslıyım. Biraz patronumu öveyim. :)))
Yok ama gerçek bu yani. Şimdi yarın gidip hiç sevmediğim
bir seriyi bana veriyormuşsun mesela... Öyle yapsan bile yine de
fikrim değişmezdi. Genele bakmak lazım çünkü. Ama bu soruya
tek bir isim verirsem Titans diyeceğim. Çünkü onunla başladım
ve emeğim en çok onun üstünde var. Ama son atakta Orion of
New Genesis'i de çok severek yaptım. Gerçi o one shot ama cidden
çok hoşuma gitti çalışmak o sayıda. Bak mesela onu yapmama
izin verdin, yapmak benim fikrimdi. Keza Titans da öyle.
Canım patronum.

Yağ çekmenin sırası değil.
Evet. O yönden ekiptekilerin istediklerini yapmasına önem veririm.
Peki millete okumaları için önerdiğin çizgi roman var mı?


Güncel için soruyorsan bu soruyu,  kesinlikle Mister Miracle öneririm.
Ama öncelikle karakteri biraz öğrenip okurlarsa serinin onlar için daha
verimli olacağını düşünüyorum.. Batman ve Hal Jordan And
The Green Lantern Corps da güncelden önerdiklerim.

Genel sordum diyelim.


Buna verilecek o kadar çok cevap var ki.
Şimdi ilk aklıma gelenleri sıralayayım şuraya. Çünkü tek bir seriyle
 sınırlı kalamam ben bu soruda. Mesela Lantern ve Batman grubundan
bulabildiklerini okumalarını öneririm. Tabii ki kronolojik sıra ve gidişat
nemli, ona dikkat etmeliler. Mesela Lantern grubundan GL vol.3,
GL Rebirth ve Vol.4 fazlaca öneririm. Tabii ki Batman ve Detective Comics.
Uzunlar ama çok değerliler bence. İçinden hikayeler alınıp okunabilir
eğer zor geliyorsa okuyacak kişiye. Bunun dışında Titans Vol.1 öneririm.
Booster Gold Vol.2, Identity Crisis, 52, The Rise of Arsenal, Blackest Night
öneririm. New Gods başlığı altındaki her seriyi öneririm.  JSA öneririm.
JLA aynı şekilde. Red Hood And The Outlaws Vol.1 öneririm. Eğlenmek
isteyenlere New52 öncesi JLI öneririm. Legion of Super-Heroes'a
hiç girmiyorum bile... Beni durdurmazsan ben böyle devam ederim
yalnız.

Peki çizgi romanlarda şahit olduğun en güzel an hangisiydi?


Yalnız bu aşırı zor bir soru. Şimdi ben bunu tek cevaba nasıl indireyim?

Güzel anları düşün 
Seni en çok etkileyen anı bul


Bir sürü güzel an buldum da işte enini bulamadım henüz.
Bir de sanki diğer güzel anlara haksızlık yapacakmışım gibi geliyor.

Söyle tamam istediğin kadar söyle


İstediğim kadar söylersem günleri alabilir.
O yüzden bir sınır koyup beşle sınırlayayım. Zor olacak ama ilk aklıma
gelen beş en güzel anı söyleyeyim... Convergence döneminde Roy ve
Lian kavuşması. Oradaki tüm anlar süperdi bana göre. Kyle'ın Blackest Night
döneminde ölümden dönüşü. Yüzüğünün tekrardan parmağına geçtiği an
ve sonrası bana göre paha biçilemez. Öldü bilinen Animal Man'in dönüşü.
Evinin bahçesine gelişi ve eşi Ellen'ın sevinç gözyaşları.
Red Hood/Arsenal serisinin son sayısında yapılan Robin ve Speedy
anları. Convergence döneminde Booster'ın sevinçle çatıda Ted'e
 sarıldığı an. Hadi bir de bonus olsun. Sinestro War'da Jordan'ın
Kyle'ın elinden tutup Parallax'ın içinden birlikte çıkmaları.

Ölmesini istediğin bir karakter var mı?

Wow. Fena bir soru bu. Aslında sevmediğim birkaç karakter var ama
yine de ölmelerini istemem. Sevenlerine yazık olur.

Ölmesini istediğin bir ekip üyesi var mı?

Ekip derken? Bizim ekipten mi?

Evet.

Tabii ki yok, hayır.

Ölümüne en çok üzüldüğün karakter?

Bu soruya iki tane cevabım var.
Lian Harper'ın ölümü ve Ted Kord'un ölümü diyebilirim.

Favori animasyonun?

Film olarak Batman: Under The Red Hood.
Animasyon dizi olarak Green Lantern: The Animated Series.

Peki o zaman vereceğin cevabı biliyorum
ama klasik olarak bu soruyla bitirmemiz lazım. 
Ekipte çalışmayı çok sevdiğin biri var mı?
Ve ilerde çalışmak istediğin seri/seriler?


Aslında bu zamana kadar çalıştığım tüm çevirmenlerle çalışmak çok güzeldi.
Çünkü her çevirmenin ve baloncunun yaptıkları işin bir ruhu olduğuna
inanıyorum. Çeşitliliği seviyorum. Ama bu soruya bir cevap vermem
gerekirse Garth diyeceğim. Çünkü onunla başladım bu işe. İkili olduk,
birlikte çalışıyoruz hep. Ve en önemlisi nazımı çekiyor. Tabii ben de
onunki çekiyorum, lütfen... Sevdiğim karakterlerle ilgili her seride
alışmak isterim. Ama spesifik bir şey dersek eğer
Hal ya da Kyle ile ilgili herhangi bir Lantern serisinde ya da
olursa bir Booster Gold serisinde çalışmak isterim..

Sohbet için teşekkür ederim Lilith. Tekrar görüşmek üzere.

Ben teşekkür ederim. Görüşürüz, Wally.
Share this article :

0 Fısıltı:

Yorum Gönder